Thursday, April 2, 2009

Hidup ini penuh dengan cabaran....

Assalamualaikum w.b.t.....lama gak aku xmenulis...hari nie aku nak cite ttg lelaki yg malang nasibnye....dia dikatakn seorg yg baik...jujur dan amanah....tp tue sume kata org....setiap manusia ade kelemahannya...sbb kita nie hanya manusia biasa je xkn lari dr kesilapan...apa yg nak aku citer ttg lelaki nie bkn hanya kerana kelemahannya saja...tetapi kerana nasib malang dia.....dia terlalu impikan seorg gadis bersamanya...kerana bg dia ...perempuan itu adalah pendorong dan penyokong dlm jatuh bangun hidupnya pada pikirannya.....tetapi dia sering dikecewakan....sering ditinggalkan oleh perempuan....bkn satu tp ramai perempuan...dia keliru dgn nasib menimpanya....bahagia yg dia dpt hanya sementara...seolah2 prmpn mempergunakan dia.....dia berasa sgt sedih,kecewa,hiba dan pts asa...hanya Allah S.W.T je tempat dia mengadu....kerana dia percaya Allah S.W.T dia ttp terima hakikat walaupun hati dia keras menolaknya....dia yakin Allah S.W.T kerana Allah S.W.T menyuruh dia supaya tidak pts rahmat dariNYA....Allah S.W.T menyukai org2 yg sabar dan beriman...tp iman tue sesuatu yg tidak kekal kerana iman ada naik turunnya....apa yg blh dia harap skrg adalah bantuan dariNYA kerana dia tau....dia insan lemah dan hina....apakah ada kebahagian bg dia? apakah ade kegembiraan bg dia? apakah ade ketenangan dlm hidupnya?...dia masih mencari2 sesuatu yg bkn miliknye...mencari identiti dirinya...biarla xsapa pun menghiraukan dia....cuma dia mengharapkn doa dr org dr sekelilingnya...utk dia jd gembira...utk dia jd manusia berjaya...semoga dia dpt lupakan segalanya....marilah kita semua doa utk dia....Al-Fatihah utk dia....(Hadiah yg terbaik bg aku....adalah dtgnya teman menziarahi ke kubur aku....Ini yg selalu aku fikirkn...kerana aku selalu teringat kematian org2 beriman,berilmu dan luas pengaruhnya...mereka dikunjungi ramai org ketika kematiannya....ianya lebih berharga dari harta yg byk....tp aku xlayak menerima semua itu....kerana aku bknla seperti mereka....)

sekian wslm.....

No comments:

Post a Comment