Tuesday, March 10, 2009

Baik....

Assalamualaikum....apa khabar sume?...harap2 sihatla hendaknya....msk nie dh 2 hari aku xde wat apa2 keje kt office....duk mkn gaji buta....hehe....nie yg rasa nak menulis nie....apa yg aku nak ckp hari nie adalah mengenai satu sifat terpuji iaitu 'baik'...saudara saudari mesti tau apa maksud 'baik'kn?....klu xtau pg bukak kamus dewan ms 145.....confirm xjmpa...hehe...mengarut lg aku...kita selalu mendengar puji-pujian dari sesiapa jika kita melakukan kebaikan atau kita mempunyai sifat baik....'ko nie baik la'....'perghh baik giler ko'....'ko mmg baik'....namun bgtue aku rasa amat kecewa....sbb tiada org yg ingin mencuba jadi baik....apabila terjadi sesuatu perkara mereka akan berkata....'ko lainla..ko baik'.....'dahla aku tau ko baik'......'ko org baik jgn sibukla'.....so, apa pendapat saudara dan saudari?.....sesungguhnya tuhan xkan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia mengubahnya....jika kita ada naluri untuk berbuat baik....cubalah walau sedikit pun xrugi....

No comments:

Post a Comment