Tuesday, March 3, 2009

Pesanan kepada Putera & Puteri

Assalamualaikum...semua..harap2 sume sihat....hari nie mcm biasala...keje xde menulisla keje aku...hehe...hari nie aku nak bwkkn satu pesanan berkisar tentang putera dan puteri...ianya merupakan hasil penulisan Syeikh Ali Thantawi dr artikel bertajuk "nasihat & bimbingan untuk 'Putera Puteriku' ". Artikel ini amat bgs untuk panduan remaja masa kini utk mengetahui apa perkembangan yg berlaku hasil dari kemodenan dan penolakan penggunaan agama islam dlm hidup. Isu-isu moral yg semakin membimbangkan kita pada masa kini. Keruntuhan akhlak dan moral remaja masa kini yg bkn sj berlaku dinegara kita malah ditanah arab sendiri. Bg mereka yg mahukn petunjuk....mahukn kebenaran....sila baca artikel ini sebagai panduan. Apa yg diceritakan didalam artikel ini adalah realiti kehidupan dan keinginan putera dan puteri pada masa kini...rasanya sudah ramai yg sudah membacanya...pada mulanya kwn aku cadangkan aku beli buku tajuk yg sama.....so, aku pun searchla kt internet dan aku jumpa artikel yg sama tajuk buku yg kwn aku cadangkan beli....aku nie org keberapa xtaulakn yg bacanya....tp sejauh manakah kita mengambil berat ttg masalah ini?....fikir2kanlah....sampai2kan kepada sesiapa yg belum mengetahuinya....bersama ini aku sertakan link ke laman web yg ada terkandung isi artikel ini....aku xdpt nak publishkan sbb terlalu panjang....http://jalur-rasa.blogspot.com/2006/07/nasihat-dan-bimbangan-untuk-putera.html....korg jgk blh dptkn buku dia dan bandingknlah.....aku pun xbeli buku dia sbb dh terjumpa artikel nie....maybe nanti aku akan beli jgk.....so, rajin2la membaca...merenung kembali apa yg telah kita lakukan....bersamalah kita merubah diri kita kearah yg lebih baik....sesungguhnya yg baik dtg dr ALLAH S.W.T dan yg buruk dtg dr aku sendiri....wassalam...

Sumber artikel: http://milofuze.blogspot.com

No comments:

Post a Comment